8. Parkovanie a odstavovanie bicyklov
Súčasťou infraštruktúry pre rozvoj cyklodopravy v mestskej časti Bratislava – Nové Mesto je aj zriadenie miest pre:
- parkovanie (krátkodobé odloženie bicykla na verejnom priestore) a odstavenie bicyklov (dlhodobé, najmä v priestoroch rezidentských oblastí,
- odstavovanie bicyklov, najmä v rezidentských oblastiach.
8.1. Parkovanie bicyklov
Parkovanie bicyklov je zriaďované na verejných priestoroch pred objektmi so spoločenskými funkciami a v priestoroch, kde sa predpokladá zvýšený pohyb cyklistov. Vzhľadom k skutočnosti, že tento typ parkovania bicyklov nie je doteraz normatívne upravený (ani v STN, ani v TP) pre potreby tohto strategického dokumentu sú navrhnuté možné normatívy pre umiestňovanie parkovacích zariadení pre parkovanie bicyklov. Parkovacie zariadenia je možné navrhovať v rôznych prevedeniach. V podmienkach Bratislavy je vyhovujúcim a čoraz širšie používaným zariadením na parkovanie bicyklov jednoduchý trubkový rám v dĺžke cca 1,5 – 2m, s rozstupmi po 0,8m. V grafickej prílohe sú navrhnuté možné miesta na verejných priestoroch pre umiestnenie týchto cyklistických parkovacích zariadení. Podľa prieskumu vykonanom v MČ BA-NM je potrebné umiestniť cyklostojany najmä:- Račianske mýto
- OD Slimák
- Základná škola Sibírska 39
- Fakulta managementu UK, Odbojárov 10
- Železničná stanica Vinohrady (od Gaštanového hájika)
- Nám. Biely kríž (pri budove farby-laky)
- Farný kostol Kráľovnej rodiny, Teplická 2
- Okresný úrad - odbor dopravy, Pri starej prachárni 14
- Roh ulíc Nobelova - Podniková (potraviny Nobelka)
- Kuchajda
- Istropolis, Trnavské mýto
- Park Račianske mýto (ihriská)
- Poliklinika Tehelná
- Tržnica, Šancová/Trnavské mýto
- Kramáre
- ZŠ Kalinčiakova
- Light Park, žst. BA-Predmestie
- Polus
- Knižnica na Pionierskej 12/A
- Nová doba, Vajnorská
- YMCA
- Karpatská
- Tri veže
- Račianske mýto
- MŠ Pionierska
- Škultétyho
8.2. Odstavné miesta pre bicykle
Odstavné miesta pre dlhodobé odstavovanie bicyklov je nutné zriaďovať najmä v rezidentských oblastiach, pričom ďalej uvádzané štandardy počtov miest podľa príslušného funkčného využívania daného objektu je nutné zvýšiť min o +10% ako verejne prístupné odstavné miesta pre cudzích návštevníkov. Pretože u nás nie je platný technický predpis, prípadne STN, uvádzané sú štandardy, ktoré boli publikované v rámci projektu UNDP – „Udržateľná doprava v Bratislave – podpora nemotorových spôsobov dopravy v Bratislave“ (2012).Vytvorené: 17.01.2020 15:38, Tettinger Marek